obchodní společnosti Bear Hugs s.r.o.
se sídlem: Plzeňská 369, Bečov nad Teplou, PSČ: 364 64, Česká republika,
identifikační číslo: 083 02 952 zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, vedeného Krajským soudem v Plzni oddíl C, vložka 38014,
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.bearhugs.cz, www.bear-shop.cz.
REKLAMAČNÍ ŘÁD Obchodní společnosti Bear Hugs, s.r.o.
se sídlem: Plzeňská 369, Bečov nad Teplou, PSČ: 364 64, Česká republika,
identifikační číslo: 083 02 952 zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, vedeného Krajským soudem v Plzni oddíl C, vložka 38014,
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.bearhugs.cz a www.bear-shop.cz.
1.1 Reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „Občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v reklamační lhůtě či záruční době uplatňována práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „Reklamace“).
1.2 Kontaktní údaje společnosti jsou:
Adresa: Plzeňská 369, Bečov nad Teplou 364 64, Česká republika
e-mail: info@bearhugs.cz
1.3 Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP“). Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s VOP a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. V případě rozporu VOP a Reklamačního řádu má přednost Reklamační řád.
1.4 Zákazníkem internetového obchodu www.bear-shop.cz společnosti Bear Hugs s.r.o. je buď kupující-spotřebitel ve smyslu § 419 Občanského zákoníku (dále jen “Kupující-spotřebitel“), nebo kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující–podnikatel“). Kupující–spotřebitel a Kupující–podnikatel jsou dále společně označováni jen také jako „Kupující“.
1.5 Prodávající, společnost Bear Hugs s.r.o., (dále jen jako „Prodávající“), při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající je podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo služby.
2.1 Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá, že v době, kdy Kupující Zboží převzal:
2.2 Ke Zboží je vždy vystavován daňový doklad. K výrobkům to vyžadujícím je přiložen záruční list. Není-li ke Zboží přiložen záruční list, slouží k uplatnění reklamace daňový doklad. Všechny tyto doklady mohou být zaslány v elektronické podobě na e-mailovou adresu Kupujícího. Dále pak budou uchovány po dobu registrace v uživatelském účtu kupujícího, a to po dobu minimálně jednoho roku, popřípadě po dobu záruky zakoupeného zboží.
2.2 Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží pro vadu, na kterou Prodávající Kupujícího před převzetím Zboží upozornil, nebo kterou Kupující sám způsobil.
2.3 Odpovědnost Prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Dále u Zboží prodávaného za nižší cenu za vadu na výrobku, pro kterou byla nižší cena ujednána. A u použitého Zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou mělo Zboží při převzetí Kupujícím.
2.4 Práva z odpovědnosti za vady Zboží se nevztahují zejména na případy, kdy závada nebo poškození vznikla:
2.5 Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením do provozu, je považována za vadu, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly sjednány v kupní smlouvě a provedeny Prodávajícím nebo jinou osobu na odpovědnost Prodávajícího.
2.6 Na žádost Kupujícího potvrdí Prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti.
3.1 Kupující při osobním převzetí Zboží od Prodávajícího zkontroluje přebírané Zboží. Především úplnost Zboží a nepoškozenost obalů. Kupující při převzetí Zboží od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost firemní pásky s logem, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
3.2 Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost Zboží, zejména, že balení je neporušené a obsahuje zakoupené Zboží s kompletním příslušenstvím.
3.3 Veškeré nesrovnalosti je třeba Prodávajícímu nahlásit bezodkladně při osobním převzetí na místě. Při převzetí Zboží od přepravce je taktéž, bez odkladu, nutno prohlédnout obal, zda je nepoškozen a případné poškození obalu a Zboží zapsat do protokolu přepravce a bez dokladu informovat Prodávajícího.
3.4 Zjistí-li Kupující na Zboží, nebo na zásilce nesrovnalosti, nebo jakékoli poškození, není v žádném případě povinen takovéto Zboží, nebo zásilku převzít.
4.1 Prodávající odpovídá Kupujícímu-spotřebiteli, že Zboží při převzetí nemá vady. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí.
4.2 Kupující-spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
4.3 Nemá-li věc vlastnosti uvedené v článku II., může Kupující–spotřebitel požadovat i dodání nového Zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může Kupující-spotřebitel požadovat jen výměnu této součásti, není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, jedná se o nepodstatné porušení smlouvy a v takovém případě má Kupující–spotřebitel vždy právo výhradně na bezplatné odstranění vady opravou věci.
4.4 Právo na dodání nového Zboží nebo výměnu součásti má Kupující-spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující-spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v reklamační lhůtě či záruční době již nejméně dvakrát odstraňována a která se znovu vyskytne. O větší počet vad se jedná také v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
4.5 V případě, že Kupující–spotřebitel od smlouvy neodstoupí ani neuplatní právo na dodání nového Zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující-spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové Zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo Zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo v případě, že by zjednání nápravy působilo značné obtíže Kupujícímu – spotřebiteli.
5.1 Právo Kupujícího-podnikatele z vadného plnění zakládá vada, kterou má Zboží při převzetí, byť se projeví až později. Kupující-podnikatel musí Prodávajícímu vadu vytknout bez zbytečného odkladu, co mohl vadu při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
5.2 Právo Kupujícího-podnikatele založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti.
5.3 Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má Kupující-podnikatel dle své volby právo na dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši). Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující-podnikatel právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny bez ostatních nákladů s vrácením Zboží s tím spojených.
5.4 Neodstraní-li Prodávající vadu Zboží v zákonné lhůtě, nebo vadu odmítne odstranit, může Kupující-podnikatel po vzájemné shodě obou stran požadovat slevu z kupní ceny, popřípadě od smlouvy odstoupit
6.1 Reklamaci Zboží může Kupující uplatnit:
6.2 Kupující je povinen prokazatelným způsobem doložit, že Zboží bylo zakoupeno v internetovém obchodě nebo prodejně společnosti Bear Hugs s.r.o. přiložením originálu kupního dokladu o zakoupení Zboží, nebo řádně vyplněný záruční list. Jako přijatelné je i zaslání v elektronické podobě na adresu: info@bearhugs.cz.
6.3 Je-li obsahem balení či předmětem koupě spotřební materiál (např. baterie, akumulátor), bývá jeho obvyklá životnost při běžném užívání 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno jinak. Právo Kupujícího reklamovat Zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Kupující však musí přihlížet ke skutečnosti, že záruka se nevztahuje na opotřebení Zboží, nebo jeho dílů způsobené obvyklým užíváním, a nelze ji tak zaměňovat s životností.
7.1 Záruku za jakost lze ujednat ve smlouvě, případně ji může Prodávající převzít prohlášením v záručním listu.
7.2 Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem. Pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění, nebo smlouva nestanovuje jiná pravidla.
8.1 Kupujícímu–spotřebiteli musí být reklamace, včetně odstranění vady, vyřízena bez zbytečného odkladu, a to nejpozději ve třicetidenní zákonné lhůtě ode dne uplatnění reklamace. Obě strany se mohou písemně dohodnout i na delší době, pokud by to vyžadovali okolnosti. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s § 605 Občanského zákoníku. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu–spotřebiteli přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Lhůta 30 dnů není závazná vůči Kupujícímu–podnikateli.
8.2 Kupující-spotřebitel se může o výsledek reklamace sám zajímat na adrese provozovny, kde reklamaci uplatnil, a to ve stanovené otevírací době, nebo v sídle společnosti po dohodnutém termínu, dále na e-mailové adrese: info@bearhugs.cz, případně na zákaznické telefonní lince z internetového obchodu www.bear-shop.cz.
8.3 Kupující je povinen poskytnout Prodávajícímu veškerou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění (včetně vyzkoušení nebo demontáže výrobku). Kupující při uplatnění reklamace je povinen předat Zboží čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.
8.4 Kupující je povinen předat Zboží do reklamačního řízení kompletní. Dále doporučujeme přiložit kopii prodejního dokladu, podrobný popis závady a úplné kontaktní údaje (adresa, telefon, e-mail). V případě, že Kupující nedodá Zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí.
8.5 Při uplatnění reklamace obdrží Kupující písemné potvrzení – Reklamační protokol, který mu slouží jako doklad při vypořádání reklamace. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je Kupujícím požadován. Pokud Kupující výrobek do reklamačního řízení zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol e-mailem.
8.6 Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má Kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva. V tomto případě je Kupující povinen poskytnout informaci o bankovním spojení, kam má být částka za vyreklamované zboží zaslána. Prodávající se tak zavazuje bez dokladu uznanou částku zaslat.
8.7 V případě, že dojde mezi společností Bearhugs s.r.o. a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.“
9.1 Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí Zboží do reklamace, pokud je Zboží znečištěno, ve viditelně mechanicky poškozeném stavu, nebo jsou znečištěny jeho součásti.
9.2 Prodávající je oprávněn odmítnout reklamaci Zboží také v případě, že Zboží není předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
10.1 Po vyřízení reklamace Prodávající informuje Kupujícího buď prostřednictvím SMS, e-mailem nebo telefonicky. Pokud bylo Zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení zasláno na adresu Kupujícího. Lze uplatnit postup článku VI, bod a).
10.2 Prodávající vydá, případně zašle, Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
10.3 V případě nevyzvednutí reklamovaného Zboží ze záruční opravy do 2 měsíců od uplynutí doby, kdy záruční oprava byla vyřízena, je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 10,- Kč za každý započatý den prodlení s vyzvednutím Zboží. Kupující souhlasí s tím, že Prodávající může Zboží zadržet, dokud mu Kupující neuhradí náklady spojené s uskladněním Zboží. Nebude-li vzniklý dluh Kupujícím ani na výzvu uhrazen, může Prodávající takto zadržené Zboží zpeněžit a z výtěžku zpeněžení zadržené věci svou pohledávku uspokojit.
10.4 V případě vzniku pohledávky Prodávajícího vůči Kupujícímu má Prodávající právo zadržet reklamované Zboží. Nebude-li pohledávka Prodávajícího uspokojena, má právo Zboží zpeněžit a z výtěžku zpeněžení uspokojit svou pohledávku.
10.5 Při výdeji Zboží po vyřízení reklamace je Kupující povinen předložit doklad, který obdržel při přijetí o Zboží do reklamace, popř. musí prokázat svou totožnost.
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 10/12/2021 a nahrazuje veškeré předchozí znění. Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.
V Bečově nad Teplou dne 10. prosince 2021
Jednatel společnosti Bear Hugs, s.r.o.
Dokument ke stažení v PDF.
Omlouváme se, pracujeme na spuštění obchodu.- info@bearhugs.cz Skrýt